1. Jakie są typy mechanizmów w zegarkach?

-Mechanizmy z naciągiem ręcznym: Sprężyna nakręcana jest ręcznie, przy pomocy koronki. Zegarki z naciągiem ręcznym powinno nakręcać się regularnie, najlepiej codziennie o tej samej porze dnia. Szczególną uwagę należy zwrócić na to, aby przy wyczuwalnym oporze ze strony koronki przerwać proces nakręcania. W innym wypadku występuje ryzyko zerwania sprężyny.

-Mechanizmy z naciągiem automatycznym: Sprężyna jest nakręcania przy pomocy ruchów wahnika zegarka. Wahnik obraca się przy wykonywaniu podstawowych czynności w ciągu dnia, gdy zegarek znajduje się na naszym nadgarstku.

-Mechanizmy kwarcowe: źródłem energii w zegarkach kwarcowych jest bateria lub akumulator(zegarki typu solar) o żywotności od 2 do 5 lat. Zależnie od jakości i warunków jej użytkowania. Dokładność pracy mechanizmu kwarcowego opiera się na wykorzystaniu oscylatora kwarcowego, czerpiącego energię z baterii i wyznaczającego z wysoką precyzją rytm pracy mechanizmu. Oscylator generuje impulsy w optymalnej frekwencji 32768 Hz (lub cykli na sekundę). Proces ten niweluje odchylenia do niemal niezauważalnych poziomów, dzięki czemu mechanizmy kwarcowe uzyskują odchyłkę miesięczną wynosząca w granicach -10/+15 sekund na miesiąc. 

EOL (wskaźnik zużycia baterii): mechanizmy kwarcowe wyposażone są we wskaźnik zużycia baterii EOL. W takich modelach wskazówka sekundnika zacznie pracować przeskakując co cztery sekundy, sygnalizując tym samym konieczność wymiany baterii w przeciągu 3-5 najbliższych dni.

2. Na czym polega różnica pomiędzy mechanizmem z ręcznym a automatycznym naciągiem?

Zegarki z ręcznym naciągiem są nakręcane przez obroty koronką, natomiast w zegarkach z automatycznym naciągiem sprężynanapinana jest za pomocą obrotów rotora, który wprawiany jest w ruch podczas codziennego noszenia zegarka.

3. Jakie są metody podświetlania wskazówek w zegarkach?

Najpopularniejszą metodą podświetlania w oferowanych przez nas zegarkach jest nałożenie na jego elementy (wskazówki, indeksy, tarczę) warstwy Superluminova. Dzięki swoim właściwościom fluorescencyjnym, po odpowiednim naświetleniu,emituje światło, zapewniając możliwość odczytu godziny.

Inną metodą jest zastosowanie gazu trytowego. Jest on zamknięty w pałeczkach umieszonych na tarczy zegarka. Tryt, w przeciwieństwie do Superluminovej, nie potrzebuje naświetlania i emituje światło niezależnie od warunków zewnętrznych

4. Jakie są rodzaje klas wodoszczelności w zegarkach?

3 ATM = WR30 - tylko przypadkowy kontakt z wodą, zachlapania podczas mycia rąk.

5 ATM = WR50 - pływanie przy powierzchni, np. kąpiel w wannie.

10 ATM = WR100 - swobodne pływanie z maską i rurką, bez nurkowania.

20 ATM = WR200 - pływanie i nurkowanie.

30 ATM = WR300 - pływanie i nurkowanie z akwalungiem, do kilkudziesięciu metrów.

Należy pamiętać, aby przed kontaktem zegarka z wodą upewnić się, że koronka jest zakręcona lub wciśnięta do pozycji początkowej. W przypadku częstego kontaktu zegarka z wodą należy regularnie przeprowadzać testy szczelności i weryfikować stan uszczelek.

Po pływaniu i nurkowaniu w słonej wodzie, należy pamiętać, aby dokładnie przepłukać cały zegarek w słodkiej wodzie, aby zmyć z niego pozostałości jakie mogą pozostać po wodzie słonej.

5. Czym różni się szkło szafirowe od mineralnego?

Szkło mineralne - posiada średnią odporność na zarysowania (4 stopień w skali twardości Mohsa). Jest natomiast bardziej elastyczne niż szkło szafirowe, dzięki czemu trudniej je zbić.

Szkło szafirowe - posiada bardzo wysoką odporność na zarysowania ( 9 stopień w skali twardości Mohsa). Szkło szafirowejest bardziej podatne na stłuczenie niż szkło mineralne.

 6. Gdzie mogę serwisować mój zegarek?

Wszystkie zegarki zakupione w sklepie poljot.com.pl są serwisowane w naszym autoryzowanym serwisie(Igańska 24, 04-087 Warszawa). Jesteśmy wyłącznym i jedynym autoryzowanym serwisem naszych marek w Polsce.

 7. Co obejmuje gwarancja na zegarek?

Gwarancji podlega mechanizm zegarka.

8. Czego nie obejmuje gwarancja na zegarek?

Gwarancji nie podlega pasek/bransoleta, szkło, koperta, bateria, opakowanie.

9. W jaki sposób mogę dostarczyć zegarek do naprawy?

Zegarek można dostarczyć osobiście lub wysłać na adres:

Autoryzowany Serwis Poljot Euro

Ul. Igańska 24,

04-087 Warszawa

Prosimy przed wysyłką o wypełnienie i wydrukowanie formularza reklamacyjnego oraz bezpieczne zapakowanie go wraz z zegarkiem.