TYP SAMOLOTU // DOUGLAS
ROLA: Samolot pasażerski i transportowy
POCHODZENIE: Stany Zjednoczone
PRODUCENT: Douglas Aircraft Company
PIERWSZE OBLATANIE: 17 Grudnia, 1935
FUNKCJE
Godziny, Minuty, Sekundy, Datownik, Dzień Tygodnia w języku polskim
MECHANIZM
Szwajcarski Automat,
Kaliber AV-1000,
Bazowy SELLITA SW240-1
Rezerwa chodu minimum 41 h
28 800 Wahnięć na godzinę, 4 Hz,
26 Kamieni
TARCZA
Czarna / Kremowa
Metalowe cyfry rzymskie
Drukowane indeksy wypełnione SuperLuminowa
DEKIEL
Szkło szafirowe z powłoką antyrefleksyjną / Odporne na zarysowania
Wahnik w kształcie orła polskiego nawiązujący do godła polski
KOPERTA
Polerowana stal szlachetna 316 L
Średnic: 41.20 mm
Grubość: 11.80 mm
Waga: 90g
KORONKA
Nie zakręcana sygnowana literą A
SZKŁO
Szkło szafirowe z powłoką antyrefleksyjną / Odporne na zarysowania
WODOSZCZELNOŚĆ
100 M (330ft, 10 ATM)
BRANSOLETA / PASEK
Czarny pasek ze skóry cielęcej z fakturą aligatora
Zapięcie motylkowe
20 mm x 18 mm
POLSKA EDYCJA Z UNIKATOWYM WAHNIKIEM
W latach 30 XX wieku rzemiosło uważano za formę sztuki. Minimalistyczny design łączył zakrzywione linie i opływowe kształty, tego typu forma była często osadzana w wypolerowanych metalach. W erze Art-Deco wzornictwo było równorzędną formą do funkcjonalności. AVIATOR Douglas DC-3 nie odbiegał od tego. To właśnie do tego samolotu polski inżynier Andrzej Frydrychewicz dopasował silniki PZL ASz-62 o mocy 1000 KM na zamówienie kanadyjskiej firmy Airtech Canada. Inspirując się tym wydarzeniem kolekcja Douglas DC-3 została wzbogacona o dedykowaną na rynek polski wersję zegarka z polskim datownikiem, unikatowym wahnikiem, czy specjalną tarczą z obliczeniami lotniczymi. Jest to hołd dla całej historii polskiej awiacji.
SPECJALNA TARCZA Z OBLICZENIAMI LOTNICZYMI
W polskiej edycji znajdziemy obliczenia lotnicze oraz specjalne oznaczenie PZL-ASz 62 Historia Polskiego Lotnictwa. Obliczenia są prawdziwe, ponadto poniżej prezentujemy wytłumaczenie:
LIFT ● DC-3 / SIŁA NOŚNA
L=ρ × CL × S × v2
Wznoszenie występuje, gdy poruszający się strumień gazu jest obracany przez stały przedmiot. Przepływ jest skierowany w jednym kierunku, a siła nośna jest generowana w przeciwnym kierunku zgodnie z 3 zasadą dynamiki Newtona. Ponieważ powietrze jest gazem, a cząsteczki mogą się swobodnie poruszać, każda stała powierzchnia może odchylać przepływ.
PROPULSION / SIŁA CIĄGU SILNIKA
F=ρ × CD × S × v2
System napędowy wytwarza ciąg, aby popychać obiekt do przodu. W samolotach ciąg jest zwykle generowany zgodnie z zastosowaniem 3 zasady dynamiki Newtona, czyli zasady akcji i reakcji.
POLEROWANY DO PERFEKCJI
Koperta składa się z 3 symetrycznych części: pierścienia lunety, koperty i dekla. Jego zaokrąglone krzywizny są ręcznie wykańczane przy użyciu doskonałych technik zegarmistrzowskich, inspirowane kadłubem samolotu Douglas. Jego oszałamiające, wypolerowane na wysoki połysk, powierzchnie są opływowe dzięki smukłym liniom. A zakrzywione uszy koperty są idealnym przykładem elegancji z przeszłości, zapewniając jednocześnie idealnie dopasowanie do każdego nadgarstka. Jak wszystkie koperty AVIATOR, wymaga ona 40 różnych etapów, aby spełnić rygorystyczne wymagania.
POZNAJ NOWY KALIBER AV-1000
Sercem tego zegarka jest najnowszy kaliber AV-1000 firmy AVIATOR oparty na najbardziej znanym szwajcarskim mechanizmie Sellita SW 240-2. Kaliber AV-1000 to połączenie zaawansowanej technologii i estetyki. Dzięki funkcjonalności mechanizm zawiera wskazania dnia tygodnia i daty. Nie wspominając o tym, że system Incabloc znakomicie chroni mechanizm przed wstrząsami i uderzeniami. Tymczasem ponadwymiarowy i pięknie wykonany rotor podkreśla jakiemu krajowi jest dedykowany zegarek.
USTALMY DATĘ
Tarcza kalendarza o bardzo eleganckim wyglądzie, dopasowana do czcionki na tarczy i koloru, zapewniają wyrafinowane i wygodne wrażenia podczas realizacji twojego planu dnia. Dodatkowo w tej limitowanej edycji znajdziemy wskazanie dnia tygodnia po polsku.
GRAWEROWANY DEKIEL 3D
Na deklu zegarka oprócz charakterystycznego wahnika, zauważyć można specjalny grawer 3D. Znajdziemy tam właściwości techniczne zegarka wraz z numerem limitacji oraz wyjaśnienie poszczególnych oznaczeń z tarczy zegarka
L - SIŁA NOŚNA,
ρ - GĘSTOŚĆ POWIETRZA,
CL- WSPÓŁCZYNNIK SIŁY NOŚNEJ
S - POWIERZCHNIA SKRZYDŁA
v2 - PRĘDKOŚĆ LOTU
F - SIŁA CIĄGU SILNIKA
CD - WSPÓŁCZYNNIK SIŁY OPORU